Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Αμαχητί

Έτοιμος κανείς δεν είναι, δε βλέπεις βλέμματα , μόνο σκιές  
από τις κόγχες των ματιών να ξεχύνονται και να απλώνονται
 κι όλοι περίπου αναρωτιόμαστε ,
αν το μαζί είναι για κάτι παραπάνω από το άθροισμα των δυο μερών του.
Το σώμα μας ζει και υποκρίνεται μαζί μας , 
πειθήνια υπακούει στις προσταγές σου και δήθεν ανυπάκουα πότε πότε 
τις αντιμάχεται
και με τις λίγες ή πολλές του ορμές αυθαδιάζει.
Με μια φωτογραφία ανά χείρας για όταν λείπεις.
Μα δεν υπάρχει δύναμη στο πλαστικό που σε αποτύπωσε ,εγώ με τις αισθήσεις του επιτρέπω και του φωνάζω :  
Όταν μακρυά σου υπάρχω είμαι για να σε φέρω πίσω.

Και καθώς έτοιμος ποτέ δεν είσαι, με το μυαλό φαντάζεσαι
πολέμους σωμάτων, πληγές που αναβλύζουν λέξεις 
και χαρακώματα γύρω απ'τα σεντόνια.
Και ό,τι κι αν ζεις στον πόλεμο το βουτάς,
γιατί τη θες τη μάχη των ερώτων και προσδοκάς να μη σε λησμονήσει,
όπως με πείσματα αρνείσαι να παραδοθείς αλλά με γελάκια κρυφά παραδίνεσαι.
Αν το σκεφτώ καλά, έχω μιλήσει πιο παλιά γι'αυτή τη μάχη
αλλά και η ανάρτηση στο χάος μέσα χάνεται
όπως το πάθος κρύβεται στις αφορμές σου 
και στις δικές μας αγκαλιές.
Σε περιμένω.

(φωτογραφία από την ταινία Chico y Rita , του Fernando Trueba που σήμερα Δευτέρα Μεγάλη με έκανε συνένοχο στον έρωτά της)

Κυριακή 17 Απριλίου 2011

Κάποια εποχή

Κάνει κι απόψε μια υγρασία παραπάνω,
δίχως ταυτότητα ο καιρός παίζει μαζί μου. 
Τραβάω τα έπιπλα σκουπίζοντας,συγγνώμη για την αναστάτωση εσείς που κάτω απ'τα πόδια μου αναπνέετε -  ζήτησα την άδεια απόψε για το θόρυβο .
Ανακαλύπτω στους τοίχους φλούδες , δεν τολμώ να τις τραβήξω 
έχω ένα δισταγμό για το κουκούτσι πάντα σε ό,τι με περιβάλλει 
κι αν τον στοιβάζω κάπως πάντα βρίσκεται στα πόδια μου να μπλέκει.
Ίσως και οι τοίχοι να φουσκώνουν από τις αναπνοές σας 
και τίποτα να μην μπορώ να κάνω, ούτε να πάψω τις φωνές 
ούτε τα στόματα.
Το σπίτι γερνά, ρυτίδες με τα χρόνια,
ταβάνια που στάζουν και παράθυρα 
τρίζουν με τρόπους διαφορετικούς κάθε φορά
κι άλλοτε γυρίζω να κοιτάξω την πηγή κι άλλοτε δεν δίνω σημασία.
Με τη φθορά δεν τα βάζεις εύκολα,
οι φλούδες στους τοίχους ανοίγουν και με κοιτάζουν δόντια κάτασπρα 
κρεμάω ένα κάδρο στις σχισμές τους.
Ανοίγω και κλείνω φώτα βιαστικός, ακούω μόνο ένα βαρύ αναστεναγμό από τα δάπεδα ,
κλείνω τα αυτιά μου και γυρίζω στην πόρτα τα κλειδιά , 
στα χέρια μου οι φλούδες τυλίγονται και σχίζονται.
Κουκούτσι γίνεται ο τοίχος όλος και ο καρπός μέσα του δεν ξέρω αν περιμένει τη στιγμή να με κοιτάξει 
ή μόνο εγώ παίρνω τη σκούπα να μαζέψω κάπως τα φλούδια του.

Κυριακή 3 Απριλίου 2011

Ο χαρτογράφος


Κι Αν είναι στ' αλήθεια χάρτης οδηγός,
 εδώ γιατί βρισκόμαστε;
Αν είναι χάρτης αυτό το χάρτινο πανί που κάνεις προσευχή, 
τότε δεν φτάνει για το δρόμο,
μουτζουρωμένο με νησιά και ακρωτήρια.
Θέλεις κάτι πιο πάνω από πορεία για τη δική σου απορία.
Κι είναι συντεταγμένη
συντετριμμένη αυτή που στέκεται μπροστά σου, 
από ντροπή να σου μιλήσει για το δρόμο που δεν πήρες 
και για το δρόμο το διπλό που άδικα έκανες.

Όσο κι αν δίνεις σημασία στην υδρόγειο,
είναι πιο πέρα από σφαίρα αυτό που νιώθεις να σε απλώνει
χέρια και πόδια κρέμονται στο γαλαξία σου
και από το διάστημα δε φαίνονται
δεν είναι ανάστημα αυτό ,
είναι στο δρόμο που ξαπλώνεις γιατί χάθηκες.

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Post mourning


Περνώντας φευγαλέα δίπλα από το κρύο μου ψυγείο 
πέφτει το μάτι μου σε ένα χαρτί ζωγραφισμένο
από καιρό να με καλεί να πάρω μιαν απόφαση.
Τι να παθαίνουν τα παιχνίδια όταν τα βαρεθούμε,
να πέφτουν κι αυτά στην πλάνη και τον καταναγκασμό της ανακύκλωσης
 ή μήπως να κουρνιάζουν σε γωνιές που δεν αγγίζονται;
Δεν έδινα απάντηση,
μόνο άπλωνα το χέρι 
έπιανα το χυμό και το γιαούρτι, 
γύριζα το βλέμμα μου αλλού και έσβηνα το φως.
Και στο σκοτάδι της κουζίνας άκουγα πού και πού ένα λυγμό
ένα μικρό αχ τόσο ανεπαίσθητο
όπως ο θάνατος στις λάμπες φτερωτών εντόμων 
το καλοκαίρι .
Πάνω όμως στην ψυχρή αποθήκη προϊόντων 
που ίσως να καλύψουν πρόσκαιρα την πείνα μου
μια άλλη πείνα  αγωνιούσε .
Πεθαίνεις από θλίψη εσύ 
το παλιό μου παιχνίδι 
κι εγώ ένα κομμάτι θλίψης παραπάνω 
γύρω σου να νομίζω ότι ανάγκη δε σε έχω.

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Παύση

Δύσκολο να καλωσορίσεις παύσεις.
Δύσκολο να επιλέξεις το πότε,το πόσο ,το που.
Και η μορφή τους να διαφέρει είναι μια πιθανότητα.
Άλλοτε γδάρσιμο που ξεκολλάς τα πράγματα ένα ένα από το μέσα σου δωμάτιο
και επιλέγεις διαφορετική διακόσμηση.
Όχι γιατί βαρέθηκες τα ίδια σου τα έπιπλα,
αλλά γιατί μάζεψες ήδη τόση σκόνη κάτω απ'τα χαλιά σου και σηκώθηκαν τα έπιπλα 
στο ύψος των ματιών σου φτάσαν.
Κρύβουμε όλοι λίγη σκόνη κάτω από τα πόδια μας κι ας την ποδοπατούμε να μη χαλάσει το οπτικό μας πεδίο.
Άλλοτε φρέσκος σου αέρας να μυρίσει επιθυμείς 
κοπανιστός όπως κι αν είναι ,είναι αέρας.
Και όσα έπιπλα στο δρόμο δε βρεθούν, ένα μερίδιο αέρα το χρειάζονται. 


Δεν βρίσκεις εύκολα μετά τις λέξεις να μιλήσεις για την παύση.
Ανεβαίνουν οι κόμποι στο λαιμό,
αναμειγνύονται τα πρόσωπα που σε πνίξαν κι αυτά που σε κλείδωσαν
οι πράξεις και οι αφορμές
τα όχι που αν είχες ξεστομίσει θα ήταν ένα μεγάλο ναι στα τώρα λόγια σου.


Να αρχίσω για ένα Μάρτη και να φανεί ότι το γδάρσιμό του με επηρέασε θα είναι σαν να προκαταβάλλω τις σκέψεις μου .
Να πω ότι έπαψα,άλλαξα ή έσχισα γραμμές απ'τα παρόντα μου θα είναι επίσης λίγο.
Σκέφτηκα να σβήσω τις γραμμές μου και να γράψω απ'την αρχή,
όχι σε τετράδια
αλλά εκεί που τα λόγια μου είναι φωνήματα, οι πράξεις μου υπαρκτές,
πόσες φορές δε σκέφτηκα να πάψω; 
Όχι να διορθώσω,δεν είμαι υπέρ του γυρίσματος στο χρόνο
αλλά της διακοπής,
του τέλους όταν ένα ποτήρι ξεχειλίζει και ποτίζει το έδαφος παράλληλα με εκείνο το γυάλινο παρόν. 


Θα πω για το μούδιασμα του σώματος όταν η παύση είναι αναγκαία κατάσταση
επαναπροσδιορισμού.
Ανοίγεις τα χείλη διάπλατα, η φωνή εγκλωβίζεται, τα μάτια αναζητούν γύρω διέξοδο 
πριν δώσουν εντολή στα πόδια να τρέξουν
εσύ αναλογίζεσαι γιατί βρισκόσουν τόσο καιρό σ'αυτά τα λάθη 
σαν τη λέαινα να τα υπερασπίζεσαι μέχρι θανάτου
κι αυτά να σε κοιτάζουν σαρκοβόρα.
Και τότε έρχεται η επέμβαση του αστάθμητου πάντοτε παράγοντα
τα λάθη να σε καίνε και τη φωτιά τους να θες να αποφύγεις .
Φεύγεις με μια πελώρια παύση 
και αυτή σκόνη που τινάζεις από πάνω σου
φροντίζεις να τη βγάλεις και κάτω απ'τα χαλιά σου.


Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Χαραεκτός




Έλα να πιάσουμε την άκρη.όχι αυτή του αετού από χαρτί,όχι αυτή. του εαυτού μας την άκρη. Από τα πόδια να σε γυρίσεις πριν σε πετάξεις από την ουρά να σε δέσεις. Να βρεις αυτό που σε δένει και να το τυλίξεις γύρω από την παλάμη σου. έμεινε χώρος στην παλάμη ή γέμισε κι αυτή με τα μπαλόνια που ονειρευόσουν;να σε πετάξεις μέχρι όσο ο ουρανός σε αντέχει μπας κι αλλάξεις τα μυαλά και τον αέρα σου.
πάλι με χάρτινα στολίζουμε τη διάθεσή μας, μέχρι να πείσουμε τους εαυτούς μας ότι το χάρτινο είναι το πιο πολύτιμο από τα υλικά μας . Κι αν είναι έτσι, πλούσιοι ακόμη και σήμερα λίγοι φάνηκαν. Δεν είδα να πετούν πολλοί τη μέρα τους, το κρύο νίκησε το κρύο νίκησε το κρύο το...όλοι προσγειωμένοι και τόσο χάρτινοι - ίσα να μη σκιζόμαστε.
Και όταν για χάρτινα μιλώ, δεν αναφέρομαι στα χρήματα, σε σημειώματα, στιχάκια και λέξεις γραμμένες. κι αυτά σε χάρτινα συγκαταλέγονται αλλά σε δισδιάστατα . Μιλώ για χάρτινα όπως τα λόγια , τα αναπάντεχα υπονοούμενα, οι υπεκφυγές. Εδώ και μέρες MIA καθαρότητα ψάχνουμε , μια καθαρότητα στις επαφές που να τη λες για καθαρότητα και όχι για μιζέρια, για τα νεύρα σου που οι άλλοι φταίνε, μια καθαρότητα να κάνεις να φανεί πιο καθαρή κι από σένα τον ίδιο.
κι αυτή επιστρέφει TOΣO συννεφιασμένη που ΔEN THN γιορτάζεις ME τραπέζι,δε θέλει το τραπέζι σου αυτή η συννεφιά AΛΛA ένα πλυντήριο να βάλεις στη ζωή σου 
να ξεχωρίσεις χρώματα κι ασπρόρουχα γιατί κοντεύουν λίγα να απομείνουν να απλώνεις.
Απλώνω σημαίνει απλά επιβιώνω,
όσο με χέρια ανοικτά σε χτυπάει το ρεύμα,εσύ δε σκέφτεσαι πολλά ούτε σε ποσότητα αρκετή- ίσα που να σε νυχτώνει και ίσα που να σε ξημερώνει.Ίσως εκεί να βρίσκεται ένα αγκάθι στις ζωές που να το πλησιάσουμε φοβόμαστε, προτού μας ξεφουσκώσει τα μπαλόνια τις ζωές μας, ένα αγκάθι στο δρόμο εμποδίζει να κάνουμε τίποτα παραπάνω από το να επιβιώνουμε.
Άντε να πετάξουμε μόνο κάναν αετό, γιατί τα πόδια μας βαρίδια μας γειώνουν , άντε να φάμε παραπάνω από το άγχος μη τελειώσουν οι τροφές και μείνουν μόνο τα στομάχια, άντε να πιούμε πριν προλάβουν τα λαρύγγια να λένε αλήθειες να τις μεθύσουμε , να κάνουμε και κανένα όνειρο ότι θα βρούμε χρώματα να μας βάψουν τις μέρες τις γκρίζες, χώματα να ματώσουν τα γόνατα όταν τρέχουμε να πετάξουμε τον αετό μας και OΣO KAI NA MH ΘEΣ NA TO ΠIΣTEΨEIΣ,ΣAN TON χαρταετό είναι και τα όνειρά μας δεμένα ME TA επίγεια πλάσματα.κόψε επιτέλους TA σκοινιά NA πέσουν ανθρώπινα τα όνειρα στο έδαφος.

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Φιτίλι

Σώμα λιωμένο που πριν σε φώτιζε, 
ένα κερί που μέσα του κατάπιε το φιτίλι, 
αυτό που δένει τη φωτιά με το δικό του λιώσιμο.
Σκοινί μικρό, που να το πιάσεις είναι δύσκολο έτσι απλά, 
συνήθως το αγνοείς όταν σβηστό το βλέπεις να ξεφεύγει απ'το κλουβί του
κι όταν πεθαίνει και μικραίνει 
κόκκινο και μαύρο αναμειγνύονται
σε θαμπώνει το δάκρυ σου κοντά στους καπνούς
σε καίνε τα δάκτυλα που πλησιάζουν του δράκου το στόμα.
Κι αυτό που μαθαίνεις , το ξεχνάς το επόμενο λεπτό, 
ότι κοντά στις αναπνοές βρίσκονται οι φλόγες.

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

Τσάι και προσπάθεια



Γουλιά γουλιά και χρώμα στη γουλιά,
όπως τα δάκτυλα ξεβάφουν από το φακελάκι αρώματος λεπτού 
και μιας στιγμής που ανακαλύπτεις στο πιατάκι σου. 
Με άρωμα ξεχνάς το πρόβλημα το αληθινό, 
μέντα και ο έρωτας μοιάζει σαν να μαλάκωσε, 
με γιασεμί από τη μύτη τρύπωσε το πάθος του και σε γονάτισε. 
Γουλιά με πορτοκάλι, φλούδα που τα μάτια σου δε βλέπουν 
μα τη μυρίζονται,
γουλιά με καραμέλα, χαρτί περιτυλίγματος και γεύση από γλύκα 
ανθρώπων που αγγίζονται.
Μη πιεις όλες μου τις γουλιές προτού προλάβω να σου πω τη γεύση μου,
μη περιμένεις να σου πω τη γεύση μου για να με δοκιμάσεις.
Όπως καρπός θα σου λυγίσει ένα χερούλι πορσελάνης να δαγκώσει
σκέψου το σώμα σου να ιδρώσει
από ατμούς και έλαια 
να σε προδώσει το φτωχό το κατακάθι
μέσα στα λάθη του τσαγιού που ξεγλιστρούσαν της σακούλας του
εκεί κρυμμένο στο φλιτζάνι το μυαλό μου
βραστό νερό να σιγοκαίει την απορία μου, 
αν σου αρκώ με το λαιμό ή με το σώμα
αν μοιραστώ στις απολαύσεις τις θερμές σου 
ή στις αστείες αφορμές σου.
Με καίει αυτό το ρόφημα, δεν κρύωσε απ'τα λάθη μου
μα δάχτυλα μου άλλαξε.
Γουλιά και πάλι. 

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Λόγια ανακυκλωμένα

Δεν περιμένεις πάντα το διαφορετικό να ακούσεις , υπάρχουν μέρες που όλα νομίζεις είναι λέξεις που έχεις πει και σου έχουν πει. Σ'αγαπώ λες κι αυτό το κομμάτι από σάρκα λεκτική , είναι βαθύ , τόσο βαθύ για να το δίνεις έτσι τόσο αβίαστα. 
Το μετράς και το ξαναμετράς, 7 γράμματα σε δύο λέξεις ή 6 μαζί με μια απόστροφο, όχι για να αποστρέφεσαι το αντικείμενο της αγάπης σου αλλά για να ξεχωρίζεις κάπως το αντικείμενο από τη δική σου ενέργεια. Σε αγαπώ ή σε θέλω τόσο που αγάπη μάλλον θα το λένε.
ΑγαπΩ, α και ω, αρχή και τέλος, από αγάπη όλα  και σε αγάπη όλα. Μέρες με αγάπη και νύχτες χωρίς, όταν όλα τρέχουν να βρουν ταίρι και μένεις εσύ χωρίς,ή με το δικό σου σας χωρίζουν κόσμοι πιο μεγάλοι από τις λέξεις. Αν υπήρχε μερίδιο στις σκέψεις που σου γεννά μόνο μια λέξη,θα έπαιρνες το μεγαλύτερο.
Κι αν το μερίδιο αυτό έχει απόστροφο, κι εκεί δηλαδή αν χωρέσει μια αποστροφή στο αίσθημα , το ξεχωρίσεις από πρόσωπα και γίνει ένα γενικό πλαίσιο για σένα, μια αγάπη δηλαδή δίχως κατεύθυνση συγκεκριμένη, τότε θα πέσεις στην παγίδα, να μην ξέρεις που να απευθυνθείς και ποιος να γεμίσει τα κενά σου. 
Σίγουρα όχι  μια σαχλή μέρα του Φλεβάρη, ακόμα κι αν ο ουρανός στα φέρει έτσι να τη γιορτάσεις. Ούτε μια ούτε δύο υπενθυμίσεις στο κινητό, για μέρες γενεθλιών, μέρες συναντήσεων, επετείους και βλέμματα. Έρχονται και γκρεμίζονται τα ψέματα, τα λόγια που άλλαξαν χέρια που άλλαξαν σχήμα σε άλλα στόματα αλλά παρέμειναν ίδια. 
Όλοι τα ίδια λόγια μοιραζόμαστε,δεν είναι στενάχωρο να το σκεφτείς, εμείς που παλεύουμε για τη διαφορά μας, για την πρωτοτυπία, να παραδινόμαστε εύκολα στις δύο λέξεις που όλη η γλύκα τους είναι στα χείλη που τις προφέρουν και στα αυτιά που τις νανουρίζουν;
Τα γλυκερά που άλλοτε αναγνωρίζεις καταλήγεις να τα ζήσεις και το αντίστροφο είναι αυτό που πονάει πιο πολύ, αυτά που ζεις μετά να βρεις ανούσια ή λίγα μπροστά σε όσα περίμενες.
Έγραψα τα ''λόγια ανακυκλωμένα'' πάνω σε μια μελωδία που έκανε κύκλους στο μυαλό μου και έφερνε στα μάτια μου την εικόνα των ανθρώπων που φτωχά πλησιάζουν ο ένας τον άλλον, γνωρίζονται με λέξεις που αγνοούν τη σημασία τους ή ακόμα κι αν τη γνωρίζουν τις χρησιμοποιούν καταχρηστικά. Είμαι κι εγώ ένας τέτοιος άνθρωπος, των λέξεων χαζό φερέφωνο και της στοργής τους αποδέκτης και γεννήτορας. Αλλά στο συμπέρασμα που βγάζω η ανακύκλωση με στοιχειώνει.Κύκλους που τα λόγια κάνουν, τα λέω σε εσένα, εσύ σε κάποιον άλλον και κάποτε θα επιστραφούν σε μένα πάλι, αλλαγμένα, αλλά τόσο μα τόσο ίδια. Μέχρι γυμνοί να αναπολήσουμε τον τρόπο όλα να γίνουν πιο απλά στην επαφή μας.
Αφήνω λοιπόν το τραγούδι μας εδώ και εύχομαι να μοιραστεί κι αυτό κάτι μαζί σας. Όποιοι κι αν είστε, είστε κομμάτια αυτού του κύκλου. Ανακυκλώστε την αγάπη σας λοιπόν. 

Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Το εισιτήριο


Υπάρχουν μέρες που οι δρόμοι δεν έχουν πινακίδες, δεν έχουν ταμπέλες, μοιάζουν ίδιοι και ούτε που αναρωτιέμαι πώς γίνεται αυτό και γιατί άλλος δεν παραξενεύεται από αυτή την ομοιότητά τους. Περπατάω αργά, είτε από διάθεση να καθυστερήσω και να παρατηρήσω τα πάντα γύρω μου - άσχετα που ποτέ δεν το κάνω- είτε γιατί τα πόδια μου αρνούνται να συνεργαστούν. Δεν είναι τόσο σπάνιο να συμβεί, ένα χέρι λίγο να βαρεθεί , το δεύτερο θα ακολουθήσει την απεργιακή του κινητοποίηση . Το ίδιο ισχύει και για τα κάτω άκρα, μόνο που εκεί επιβραδύνουν αυτό που κι ο ίδιος αδυνατούσες να προγραμματίσεις να κάνεις.
Οι δρόμοι δίχως πινακίδες μα εσύ θέλεις κάπου να πας. Εγώ θέλω κάπου να πάω, κάπου να φτάσω.
Ίσως όχι γρήγορα, ίσως όχι σήμερα, αλλά το θέλω. Και ύστερα θα το λησμονήσω πάλι, κάπου στα δωμάτια του μυαλού μου θα το καταχωνιάσω, πίσω από ντουλάπες με σκονισμένες υποχρεώσεις και ράφια με στοιβαγμένα πρέπει. Κι αν το καταχωνιάσω, θα ξέρω ότι κάπου μέσα μου υπάρχει αυτό το θέλω. Το ήξερα και θα το ξέρω. Οι χρόνοι λίγες φορές συνεργάζονται τόσο αρμονικά, όσο τώρα για να μου υπενθυμίζουν ένα θέλω μου.
Το σκέφτομαι, ξέρω για απόψε τουλάχιστον αυτό το θέλω μου που έχει προορισμό. Προς τα κάτω θέλω. Όσο πιο κάτω. Κι αν χρειαστεί όλες τις σκάλες θα κατέβω.Ίσως να τις ανέβω μετά , ίσως και όχι. Κάποτε ακόμα και οι σκάλες προς τα κάτω είναι μονόδρομος. Και δεν μιλάω για κυλιόμενες που την αντίστροφη πορεία αποκλείουν. Μιλάω για συμβατικά, τσιμεντένια σκαλοπάτια , που τα κατεβαίνεις ή τα ανεβαίνεις και το πέλμα σου τη δύναμή τους βρίσκει κόντρα. 
Ένα προς ένα κι ύστερα δύο δύο ή και περισσότερα. Κατεβαίνεις . Κατεβαίνεις και κοιτάς τα παπούτσια των υπολοίπων γύρω σου. Χρώματα στα πόδια τους, με όση φαντασία δεν έχουν στη ζωή τους, αρκετή να δώσουν χρώμα εκεί που χώμα θα το εκτιμήσει μόνο.
Στην τσέπη μου έχω ένα εισιτήριο, πολυκαιρισμένο, της παλιάς τιμής , γιατί η διαδρομή μου εμένα δεν άλλαξε τιμή, είναι μια διαδρομή που η αξία της είναι αλλού και όχι στο απόκομμα.
Παίρνω το μετρό κάτι τέτοιες μέρες και πάντα μια σκέψη φτάνει εκεί στα υπόγεια αν θα καταφέρω να δω το φως της επιφάνειας μετά, αν το τρένο θα φτάσει σε αποβάθρα ή θα χαθεί σε κάποιο άλλο τούνελ αχαρτογράφητο. Κι ας μη ξέρω το μετά, ξέρω λίγο από αυτό το αχαρτογράφητο.

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Θεωρίες ( Νο 3. Επιβίωση )

Η επικρατέστερη θεωρία επιβίωσης σχετίζεται με τη μνήμη.
Μας διδάσκει ότι για να επιβιώσεις χρειάζεται να εξασκείς τη μνήμη σου
στο να θυμάται
αλλά κυρίως στο να ξεχνά.
Γιατί μπορεί τα λάθη να χρειάζονται επαγρύπνηση 
ώστε μία φορά μόνο να γίνουν,
αλλά όσα βιώνουμε χρειάζονται τη λήθη μας 
για να τα φορτωθούμε και να τα ξεφορτωθούμε.
Δεν ξέχασα τον λόγο που έγραψα τις τρεις τελευταίες αναρτήσεις,
αλλά αδυνατώ να επαναφέρω τον εαυτό μου μερικές μέρες πριν.
Επομένως επαληθεύεται κι αυτή.
Καλό μας μήνα.


Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

Θεωρίες ( Νο 2. Ταρακούνημα )

Υπάρχει μια άλλη θεωρία που υποστηρίζει ότι 
για να εκτιμήσεις 
πρέπει να ταρακουνηθείς . 
Υποστηρίζω και τη θεωρία και το ταρακούνημα.
Θα ήθελα βέβαια να διαλέξω το ρυθμό του
και η διάρκειά του να είναι ορισμένη 
και όχι πάγια
εφ όρου ζωής.
Αλλά ακόμα και τα θέλω μας ταρακουνιούνται .
Αυτό που μένει είναι τρία γράμματα.
                                                                     

Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Θεωρίες (Νο 1. Tetris )

H ζωή είναι σαν ένα 
παιχνίδι tetris.
Εκεί που νομίζεις ότι τοποθέτησες το τελευταίο τουβλάκι 
όπως έπρεπε, 
ξεπροβάλλει άλλο ένα. 
Και αναζητά τη θέση 
ή τη διάλυση.










         






Και κατά ένα περίεργο τρόπο, 
δε θυμάμαι να κέρδιζα ποτέ 
σ'αυτό το παιχνίδι.

Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Αστέρι ψάχνει για παιδί

Μετράς και ξαναμετράς. Τα άστρα είναι στη θέση τους ,εσύ είσαι στη θέση σου...ή μήπως όχι; Πότε θα μάθουμε τις φυσικές αυτές του κόσμου ανατροπές, όπου μεταβλητή έστω χ ή ψ αλλάζει και όλα οδηγούν σε λάθος αποτέλεσμα. Μετράς και ξαναμετράς, τα βγάζεις χίλια, όχι αυτό το μέτρησες και πριν, το δίπλα του μέτρα. Ξανά απ'την αρχή. Μετράς και ξαναμετράς. Καίει αυτό το μέτρημα , κάποιος ζεστά τα έβγαλε από το φούρνο  σήμερα τα αστέρια, άσε τα στο πλάι να κρυώσουν. Πιάσε ένα τραγούδι, την ώρα να περάσεις. Αστέρι μου, φεγγάρι μου...Αυτό ήταν; Μια Μελίνα αρκετή να ξεχαστείς από το μέτρημα. Γιατί το άρχισες αλήθεια; Έρωτες και φουρτούνες, το φεγγάρι συνήθως οδηγεί τις πλημμυρίδες από τα μάτια σου να στάξουν...τα αστέρια όμως έχουν κι αυτά τις επιπτώσεις τους. Ερωτικά κι αυτά θα φλέγονται μαζί σου.Τι είναι αυτό που θα μπορούσε τις λεπτές ισορροπίες τους να τις κλονίσει; Να είσαι ερωτευμένος ή να αρνείσαι να το παραδεχτείς;Εσύ συνέχισε το μέτρημα, καλό σου κάνει κι έχεις δάκτυλα που βιάζονται να κάψουν τις κορφές τους.Μετράμε αστέρια όλοι, έτσι δεν είναι το αναμενόμενο από παιδιά;Να αναρωτηθούμε κάποτε τι μπάλες φωτεινές ραμμένες βρίσκονται εκεί ψηλά και ποιος αυτός που τη βελόνα του χαράμισε, τη στράβωσε κεντώντας ένα ένα τα λαμπάκια τα αμέτρητα.Κοιτάς ψηλά και άλλοτε σε ξάστερο ουρανό (σε ένα χωριό θυμάμαι καληνύχτα έλεγα κοιτώντας τον υπέροχο ουρανό γεμάτο ή μέσα στη θάλασσα βουτηγμένος και παραδομένος, δεν ξεχωρίζω τη βουτιά απ'την παράδοση) άλλοτε συννεφιασμένο ( όπως μέσα στην πόλη μας αξίζει αυτή η νύχτα η ανάστερη) και ψάχνεις τις ραφές. Να τις τινάξεις απ'τις άκρες κι ό,τι πέσει το κρατάς και το γυαλίζεις ή το θαμπώνεις, καμουφλάζ θέλουν και τα άστρα μη τα δουν μάτια αχόρταγα και τα ζηλέψουν. 
Μετράς και ξαναμετράς. Θα μου χαρίσεις ένα , σε ρωτούν περαστικοί κι εσύ γυρίζεις το κεφάλι σου αλλού, συγγνώμη σε μένα μιλούσατε; Όχι, δεν μετρούσα αστέρια, γιατί να το κάνω άλλωστε; Επειδή μου θυμίζει παιδικά καμώματα και σύνδεση με το χώμα; Όχι, πώς θα μπορούσα...υπολογισμούς έκανα, σαν επεισόδιο του Πρίγκηπα του Μικρού...έχουμε και λέμε το λοιπόν εφτά πλανήτες επί 12 τα στρέμματα το όνειρο, 84 τεμάχια ουτοπικής αναρώτησης. Δεν είν κακό...κι ό,τι πουλήσεις το φυτεύεις για το μέλλον το αβέβαιο. Μετά που φεύγουν οι περαστικοί συνεχίζεις το μέτρημα, όπως θα έκανε ο ήρωας του Λουντέμη που ήθελε τα γράμματα να τα κάνει δικά του.Ήρωας κι εσύ δίχως τις σελίδες, με το να μάθεις γράμματα κοιμάσαι και ξυπνάς, να μάθεις ξυπνήματα γράφεις και κοιμάσαι ή να ξυπνήσεις γραφές μαθαίνεις κοιμίσματα...ή τι σημασία έχει άλλο. Μέτρα και άσε να σκάσει ένα χαμόγελο. Όσα κι αν τα βρεις τα αστέρια και το μέτρημα δικά σου είναι και παντού τα κουβαλάς αν το θελήσεις. Αυτό το μόνο το ελάττωμα σ'αυτή την εξίσωση είναι τα χέρια που δειλά θα προσπαθήσουν νοερούς υπολογισμούς να κάνουν. Παιδιά δεν έχουμε τα αστέρια να μετρήσουν και είναι τόσο ορφανά του ουρανού τα στολίδια χωρίς κάποιον να τα θαυμάσει. Αν θες να παίξεις κάτι εσύ παιδί με το απέραντο γαλάζιο παίξε κι όταν το δεις να γίνει μπλε άλλαξες πίστα.

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

Πολύχρωμη

Ό,τι ο άνθρωπος κατάφερε ήταν (και πάντα αυτό θα'ναι) εξαιτίας του αέρα
αυτού που πάνω απ'το κεφάλι μας φυσά,που παίρνει τα μυαλά μας
αυτού που φυσαλίδες σχηματίζει στο στομάχι 
κόμπους και αναστεναγμούς, 
αέρα που πλάθεις όνειρα άσπρα και στη συνέχεια τα βάφεις ανεξίτηλα 
κι αυτό που ξεφυσάς από αγανάκτηση.
Κάπου εκεί ψηλά σκόρπιο υλικό είναι και το μπαλόνι σου. 
Γελάω κάθε φορά με αυτή τη σκέψη και την εικόνα της ταινίας
εκεί ένας ήρωας παιδικός με κόκκινο μπαλόνι από την πόλη δραπετεύει
κι εγώ θυμάμαι το μπαλόνι που μου ξέφυγε 
ένα μεσημέρι από το χέρι
στο παράθυρο της γιαγιάς μου. 
Πολύχρωμο μπαλόνι από ήλιον ταϊσμένο
το είδα να φεύγει από το χέρι μου και να ανεβαίνει ψηλά.
Ανέβαινε εκείνο κι εγώ το κοιτούσα. 
Έφυγε! της είπα
και εκείνη μου γέλασε, δεν έπρεπε να το αφήσεις, μου απάντησε 
τώρα θα απλωθεί σαν σκουπίδι στο διάστημα
αν δεν καταλήξει να σκάσει από του ήλιου την ανάσα και καταλήξει πάλι στη γη.
Δεν πειράζει, σκέφτηκα, κι αν γίνει σκουπίδι θα είναι πολύχρωμο.
'Εμεινα θυμάμαι να το κοιτάζω ώρα να απομακρύνεται όλο και πιο ψηλά
μέχρι που έγινε κουκκίδα.
Πολλά χρόνια μετά πέθανε κι εκείνη και κάπως μυστικά της είπα την ώρα της ταφής
τώρα γιαγιά θα βρεις εσύ το μπαλόνι μου.
Θα γίνεις κι εσύ πολύχρωμη.



κι όλα αυτά συνειρμικά από ένα βίντεο τα ξεσκέπασα σήμερα.

Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

0 - 18

...θα ξεκλειδώσεις την εξώπορτα να μπεις στον κόσμο σου - 1 Γενάρη. Ακόμα κι εκεί έμαθες πως δεν αρκεί να έχεις κόσμο. Πρέπει και να τον περιφρουρείς. Νέα χρονιά και νέα χαμόγελα. Φαγητό και φίλοι.οι ίδιοι που είναι πλέον συγγενείς. Να σε χορτάσουν οι στιγμές τους και κάθε γεύση να την ξέρεις. 2 Γενάρη. Ύπνος και όνειρα τρελά. Ξεκούραση. Να μη στον κλέψουν είναι κόστος , μα περισσότερο πονάει τον κόσμο σου να μάθουν. Βάζεις τα δυνατά σου να τον κρύψεις, αλλά και πάλι αντικλείδια του να έχεις μοιρασμένα σε ανθρώπους σου. Κάτω απ'το χαλί. 5 Γενάρη . Το ρόδι ακόμα στο μπαλκόνι, σκόρπιο το κόκκινο χρυσάφι. Για γούρι και για ομορφιά. Αν είχες λίγο θάρρος παραπάνω , ακόμα κι απ'το χώμα θα το έτρωγες το ρόδι σου. 
6 Γενάρη. Οι μέρες περνούν. Φώτα και σχέδια που θέλουν ακόμα το σκοτάδι τους. Έχει ένα σκοτάδι απόψε που κι αν κυλιστείς επάνω του πάλι θα σε ζεστάνει. Ξημερώνει γιορτή. 7 Γενάρη. Σε λένε και Γιάννη, το θυμάσαι κάτι τέτοιες στιγμές που παιδί σε φωνάζουν κοντά τους συγγενείς . Χαρτονομίσματα στις τσέπες και σκυμμένο κεφάλι. Η ντροπή είναι παιδικό άλλοθι. Μετά σκέτη ανάμνηση. 8 Γενάρη. Πλένεις πιάτα, ποτήρια, ό,τι απέμεινε απ΄τη γιορτή που σκάρωσες.Με ένα σώμα να παραπονιέται αλλά με την ψυχή να γελάει. Αγαπάς κι αυτό είναι ένα δώρο που δεν κατακτάς, σε κατακτά και ισοπεδώνει.
Ύπνος για λίγες ώρες. Τα Χριστούγεννα σε χαιρετούν, περνούν απ'το σαλόνι και υποκλίνονται. Με ένα φιλί στο μάγουλο κι εσύ τους δίνεις ραντεβού. Όταν γυρίσουν πίσω, θα στο επιστρέψουν.9 Γενάρη. Χορωδία. Τραγούδια. Ψίθυροι και αινίγματα. Παρέα και στις νότες, να διασκεδάζεις τα πεντάγραμμα που περιμένουν από σένα τη συνέπεια. 10 Γενάρη. Επιστροφή στα σχολεία, με τρακ σαν την πρώτη φορά. Ζέστανε το μέσα σου απ'τα λόγια τους. Ναι μου λείψατε κι εμένα, απαντάς και κρύβεις το χαμόγελο. Έτσι, να έχουμε πάντα κάτι να περιμένουμε. Φωτοτυπίες, πίνακες και κιμωλίες. Σε τιμωρώ μικρό παιδί μέσα στο ενήλικο το σώμα να κοιμάσαι.
12 Γενάρη. Απεργίες, στάσεις, κλείνεσαι σπίτι. Ουφ κι αυτή η ανοχή σε υπερτοκίζει. Έρμαιος και δίχως αυτοκίνητο. Χάνεις το μάθημα.14 Γενάρη. Άλλο ένα σινεμά. Πολυθρόνα και χάνεσαι μέσα της .οργασμός σε βελούδινο κάθισμα. Αν μπορείς τεκνοποιείς στις αίθουσες εικόνες . 16 Γενάρη. Μοναστηράκι. Τουρίστας αιώνιος μες στο ψιλόβροχο. Βρέξε με και θα στα πω όλα. Με τη βροχή έχω παλέψει για να χάνω πάντα. Γυρίζεις βράδυ.  Γρατζουνάς την κιθάρα.Σε βλέπεις να καθρεφτίζεσαι στο ταμπλό της. Τα μάτια σκίζονται στις χορδές. Τα κλείνεις και αποκοιμάσαι. Ξημερώνει νέα εβδομάδα. 17 Γενάρη. Όλα τα βήματα μέχρι το τώρα. Φοβάσαι; Όχι, εδώ και καιρό. Περιμένεις; Όχι πάντα. Σηκώνεσαι.γελάς.γράφεις.ακούς ξανά Λιλιπούπολη και φρουτοπία.πλάτωνος και Δεληβοριά.καραίνδρου και gainsbourg. αν οι μήνες είχαν λόγια θα έλεγαν κι άλλο.
κι αν το άλλο σου είχε λέξεις θα έλεγε μείνε.


Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Τα αδιόρθωτα

''Ακίνητες οι βλεφαρίδες σου,
όπως και η καρδιά σου.''

Ακίνητα όλα. Συναισθήματα σκεπασμένα κάτω από τόνους αναισθησίας και άνθρωποι κάτω από ρούχα πιο επώνυμα κι από τους ίδιους.Πρόσωπα δίχως βλέμματα...πώς γίνεται ο δίπλα μας , ο απέναντι, ο από κάτω να έχουν και άραγε κι εμείς αυτό το απλανές μοιραζόμαστε;Και να θέλεις πότε πότε να ανακαλύψεις, χρειάζεται να θυμηθείς πώς μοιάζει αυτό το πιο ζεστό που είχες κάποτε στο νου να βρεις τριγύρω-τώρα μπορεί και να βαρέθηκες να ψάχνεις.Και δεν μιλώ για ένα στενό κύκλο ανθρώπων , που ο καθένας από εμάς φορά στη μέση της ζωής του δακτυλίδι, χαραγμένα ονόματα όπως θα βρεις σε βέρες (όταν οι βέρες αξία αποκτούσαν σε αναστεναγμούς και όχι σε καράτια) .Εκεί στον κύκλο το δικό μας, όλα τα στραβά μοιάζουν μικρές αποκλίσεις του συνηθισμένου, ε και τι έγινε να έχουν όλοι λίγα νεύρα παραπάνω...οι φίλοι μου είναι οι καλύτεροι και η χαρά μου δεν αρκείται στο ελάχιστο, μεγάλη η χαρά μου και απλώνεται...Κατά ένα περίεργο τρόπο, ταυτόσημο με την άρνηση των ευθυνών μας, τα ελαττώματα κίτρινο φωσφορίζον χρώμα στο σκοτάδι γίνονται σε άλλους, όχι σε εμάς, όχι στους δικούς μας.Θα δεις τα πετρωμένα πρόσωπα στο δρόμο για τη δουλειά , όπου κανείς δεν αγαπά αυτό που κάνει - και το κανείς σαν καταχρηστικό και υπέρτατος οδοστρωτήρας ακόμα και τις εξαιρέσεις των ανθρώπων τις εκμηδενίζει, τις κάνει να αισθάνονται άσχημα για το αν απολαμβάνουν αυτό που χρήματα τους αποφέρει ή να ντρέπονται να το ομολογήσουν δυνατά- κι απλώς περιστασιακά εργάζεται, μέχρι το κάτι καλύτερο να προκύψει...αν το καλύτερο περιμένει αυτούς δεν υπάρχει απάντηση αρεστή σε όλους, ίσως όλα ξεκινούν από προγραμματισμό καιρού περασμένου και ξεχασμένου, όταν ένα μηχανογραφικό για να συμπληρωθεί έπρεπε πρώτα να ρωτήσει τη σύμφωνη γνώμη της τσέπης, του μπαμπά που πληρώνει τα έξοδα και ως πότε θα σε ταΐζει και της κοινωνίας της άτιμης που καλύπτει θέσεις ή γεννά πολλές αχρείαστες. Ότι κι αν πεις για το εργασιακό σε μια εποχή που μαζεύει φύλλα πεσμένα δίπλα σε εγωισμούς και όνειρα, είναι λίγο. Χαοτικός ο λόγος ακόμα και σε συζητήσεις φιλολογικές. Πέτρινα πρόσωπα λέμε παντού και υπερασπίζονται οι έχοντες παράσταση να ανεβάσουν, δίσκο να πουλήσουν, βιβλίο να τυπώσουν πόσο η Τέχνη, με Ταυ κεφαλαίο σαν τον Εσταυρωμένο θα σώσει τις ψυχές των ανθρώπων ''στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, μόνο με αντιβίωση-Χατζιδάκι-Μέγαρο και Νομπελίστες θα αγαλιάσει το μέσα κενό'' ή θα παρατηρήσεις το κενό να μεγαλώνει σαν πηγάδι δίχως χείλη, Καιάδας το πηγάδι. Χάπι για όλα η Τέχνη, λες και είδαμε δολοφόνους νηστικούς ή στερημένους από τον Νίτσε, Κούντερα, Λόρκα να γυρεύουν απαντήσεις στα προβλήματά τους,  ή μήπως δεν είδαμε εραστές των εικαστικών να βγαίνουν από τις γκαλερί και να γυρίζουν αλλού το βλέμμα στο ζητιάνο που απλώνει το χέρι και περιμένει.Τέχνη είναι κι αυτό. Το να ζεις, να δίνεις, να ελπίζεις. Α ένας ωραίος λαθρομετανάστης λες, να τον βάλω στο σαλόνι δίπλα στο τζάκι ή να αλλάξω κουρτίνες πρώτα;Τι να την κάνεις την παράσταση αν δε σου χρησιμεύσει να γίνεις εσύ λιγότερο ηθοποιός στη ζήση σου;Αμέτρητες οι παραστάσεις, αμέτρητοι και οι θίασοι και πώς γίνεται επιτυχίες Μονόλογοι, δράματα και θέματα κοινωνικά , να αγγίζουν τους θεατές, να τρέχουν τα δάκρυα πιο γρήγορα κι από το Φπα στην ανηφόρα και ύστερα ακόμα οι φτωχοί μας να φτωχαίνουν, οι άστεγοι να πολλαπλασιάζονται - λες και ανοίγουν τα σπίτια τους στη νύχτα και εκείνη τους τραβάει έξω- , παιδιά στα φανάρια, ναρκομανείς, κυνηγητό στις πλατείες της Αθήνας με τους μετανάστες,όλα μαζί. Όλα συγκεχυμένα όπως έρχονται και στο νου μου. Δεν είναι τίποτα άσχετο των υπολοίπων, σε μεγάλο καζάνι βράζουμε και όσο κι αν τα υλικά διαφέρουν ,όλα μαζί θα ψηθούν. Αλλά πόση κοροϊδία να δεις ακόμη, πόση Τέχνη κατάπλασμα να φας (''να περνάμε καλά, να διασκεδάσουμε, αυτό θέλει ο κόσμος..΄΄΄Κουραφέξαλα.Βλέμματα θέλει ο κόσμος αληθινά. Και αν ήξερε και τι άλλο θέλει ο κόσμος θα το έψαχνε και λίγο μόνος του.) και πόσους δήθεν ποιοτικούς να αποφεύγουν τη ζωή για ένα μοναχά απείκασμα της.Λίγοι αυτοί που χαμογελούν εγκάρδια πια. άντε ένα δυο πιτσιρικάκια στο λεωφορείο, απ'αυτά με τη φωνή που γεμίζει το τροχοφόρο και εκνευρίζει...ακόμα κι αυτά λες και σώπασαν, κρίση και στη βαβούρα έπεσε μαχαίρι. Τι να διορθώσεις πια...Τα αδιόρθωτα είναι αυτά που βρίσκεις πάντα κάτω απ'το χαλί , σαν τη σκόνη που δεν προλαβαίνουν τα χέρια σου να πιάσουν . Τη βρίσκεις μόνο πάνω σε έπιπλα να στέκεται μέχρι εσύ να πλησιάσεις. Κι άντε και πλησίασες, άντε και τη μάζεψες. Δε θα μαζευτεί ξανά καινούργια; Ε μη τη μαζέψεις τότε, αν κόπος μεγάλος είναι να μαζεύεις συνεχώς.Βρίζεις έναν κι ακούς 15 να σου απαντούν, ο κόσμος έχει ανάγκη να βρίσει, να ξεσπάσει. Το βλέπεις κι αυτό στα λεωφορεία (φροντιστήριο ζωή σε εντατικά μαθήματα), να ανάβουν οι φιτιλιές για ένα κάθισμα, ένα παράθυρο και ξάφνου να φουντώνει το επιβατικό κοινό και να πιάνουν τον καυγά οι μισοί , το μίζερο μοιρολόι οι άλλοι μισοί. Πώς γίναμε, πώς μας έκαναν, πώς δε φταίγαμε και μας παρέσυραν...αφού έβαλαν όλοι το χεράκι μας. Αλλά είπαμε, λάθη όχι σ'εμάς, όχι σε φίλους, στους άλλους μόνο τα βλέπουμε.
Θα μπορούσα να μιλάω ώρες. Θα μπορούσα να σβήσω αυτή τη δίοδο έκφρασης . Γιατί ο κόσμος με τα πετρωμένα πρόσωπα δεν έχει ανάγκη τις δικές μου Τεχνοτροπίες και εικαστικές παρεμβάσεις, στίχους, όνειρα.. Χορτάσαμε ''Τέχνη''. Ας κάνουμε και κάτι Άτεχνο. Χειροπιαστό. 



(η παραπάνω ζωγραφική απεικόνιση παρουσιάστηκε σε μένα ένα πρωινό που τριγυρνούσα στην ΑΣΚΤ και αφορά μια έκθεση του Γιάννη Κονταράτου στο About, κάπου στο Θησείο. Κάπου εκεί στο προαύλιο χώρο των βιομηχανικών εγκαταστάσεων, δεν περιμένεις κάτι λιγότερο από ''Τέχνη''. Αλλά συναντάς το κάτι διαφορετικό. Πειραματισμό στο βλέμμα. Κάτι είναι κι αυτό.)

*Οι δύο στίχοι στην αρχή αυτού του παραληρηματικού κειμένου προέρχονται από την ταινία ΒΙUTIFUL του Alejandro González Iñárritu. Την είδα έχοντας επίγνωση ότι πρόκειται για έναν εξίσου βρώμικο και σκοτεινό κόσμο με το δικό μας. Εξαιρετική.

Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Back to you

Δειλά μου 
και τα Ανείπωτα
τα λέω με αγγίγματα στο σώμα σου.
Σε προειδοποίησα
ότι γεννιέμαι απ'την αρχή
κι εσύ με καλωσόρισες.
Με βρέφους αγκαλιές ως το ξημέρωμα
φυσήματα πίσω από τα αυτιά σου
εικόνες του εαυτού σου που δεν μπορείς να έχεις
κλειδώσεις και σημεία μυστικά
εκεί Mε τόσα αγγίγματα χειλιών 
μεταμορφώθηκα 
και σε συνάντησα 
γέννα κι εσύ 
μέσα στου κόσμου τους τόσους θανάτους.

Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

γιορτή

γιορτή 
είναι οι φίλοι 
που μαζεύονται στο σπίτι σου
και οι τοίχοι σου τα γέλια τους ρουφούν ...


όταν 
θα φύγουν
τα γέλια θα μείνουν μαζί σου.

Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

''Ψαρεύω το φως...'' *

...Το φως εντός είναι Θεός μου
κι εκεί πιστεύω θα βουτήξω,
να βγω απ'τα σύνορα του κόσμου,
τείχη να ρίξω...

...Να βρεις μιλιά κόσμε στραβέ μου
φωνή να υψώσεις που να στάζει,
σκιά μεγάλη σου σταυρέ μου
και μας τρομάζει...


(Mαρία Λούκα - Της ψυχής το καράβι
στίχοι - μουσική : Δημήτρης Καρράς
*Από το παραπάνω τραγούδι παρμένος και ο τίτλος της ανάρτησης )

Τρίτη 4 Ιανουαρίου 2011

Ο χρόνος

(Ο Δημήτρης Πικιώνης αναζητούσε την ψυχή του στις πέτρες. Άλλοι στη θέση του αναζητούν τις πέτρες στην ψυχή τους.)

Χρόνος νέος, νεογεννηθείς
παροντικός ή μελλοντικός
όχι παρελθοντικός - εκεί θα κρύβεται η κάθε αμφιβολία μου τώρα 
και τα πιο μύχια συναισθήματα.
Χρόνος νέος σε τέσσερις αριθμούς απλωμένος
να τους τσακίσεις ,να τους καταπιείς θα σε γεράσουν λίγο παραπάνω ό,τι και να κάνεις 
θα σε γελάσουν κι εσύ αμέτοχος στο παιχνίδι τους
θα σε αριθμήσουν από το τώρα μέχρι το εκεί που είναι να φτάσεις
το πού κανείς τους δεν το ξέρει αριθμός , 
μόνο αναρίθμητος ο φόβος σου μη φύγεις από το παιχνίδι τους νωρίς
κι όμως
δεν παίζεις με αριθμούς, δεν έχουν μάτια να κοιτάξεις 
και τι εμπιστοσύνη να δείξεις σε κάτι που δεν έχει βλέμμα να εντρυφήσεις .
Έγκλιση οριστική.
όχι   ......   υποτακτική,
να σχεδιάσεις και να πράξεις,
να σκοντάψεις και να μη σηκωθείς
ή να σηκωθείς και να σκοντάψεις 
να ερωτευθείς παραπάνω, εκεί θα σκοντάφτεις δίχως όρια
και ποιος να σε κοιτάξει, όλοι στα δικά τους σκοντάφτουν 
και να τρομάξεις με τη μέρα που ξημερώνει πίσω από την πλάτη σου
και τη νύχτα που καβλώνει όποτε θελήσει
να καλοπιάσεις τα ζωντανά σου 
και τα πεθαμένα σου
να...και να...και να...και να 
να συμπληρώνεις τα κενά στη σκέψη που δεν έκανες
και στα πρόσωπα που δεν έμειναν κι άλλο,
σταυρόλεξο με άγνωστους σε σένα ορισμούς,
και όλα τα παραπάνω τα κάνεις και σε έγκλιση προστακτική
γέλα, ζήσε, κλάψε, μέτρα, 
πλήρωσε για να πονέσεις, πόνα για να πληρώσεις,
πλήρωσε ή πόνα σκέτο
όλα τα μαζί, τα βλέπεις και στο χώρια να υπάρχουν 
και οι αριθμοί το ίδιο
το 2 το 0 το 1 το 1
το μαζί λίγο πριν τις μονάδες 
και ανάμεσά τους το μηδέν
μια απόσταση που χάσκει και αντιφάσκει
και μια χρονιά που υπόσχεται και αποθαρρύνει
Χρόνος προσευχής και υπομονής 
με απαρέμφατα και μετοχές 
αλλά κι αμέτοχες υπάρξεις.
Πλένεις καλά το τραγούδι σου στη βρύση 
και δροσερό στο πρόσωπό σου απλώνεται 
πετσέτα ο χρόνος 
μα δεν πλένεται.