Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010
Ταράτσα
Όταν έχεις τη θέα του ουρανού στα πόδια σου
ή τα πόδια σου απλωμένα να τη δείχνουν πάνω σε μια καρέκλα ξαπλωμένος, δε σκέφτεσαι πολλά ή ό,τι κι αν σκέφτεσαι είναι σχετικό με το φεγγάρι και τις ακτές που αστράφτουν στων πολυκατοικιών τις οροφές.
Έχεις ταράτσες απέραντες και αναρίθμητες να μετρήσεις και πάνω τους ομπρέλες και άμμο απλωμένα έτοιμα να σε υποδεχτούν . Κάνεις ένα βήμα και ακούς το κύμα να σκάει πάνω τους, ένα βήμα ακόμα και σε βρέχει η οπτασία σου.
Όχι, δεν είσαι τρελός να κάνεις τέτοιες σκέψεις ...η φράση εξάλλου ''την κάναμε ταράτσα'' τι δηλώνει; Ότι εκεί ψηλά έχεις το θάρρος και το δικαίωμα να σκεφτείς, να ονειρευτείς και να υποδεχτείς τις λέξεις που ναυαγούν στα χείλη σου και τα φώτα που ανάβουν σαν φανάρια να σε προστατεύουν από τη νύχτα που γυρίζει από λιμάνι σε λιμάνι.
Τα λιμάνια λοιπόν ξεχύνονται και φυτρώνουν σαν νυχτερινά λόγια αγάπης στο αυτί σου που τα ακούς όταν ψάχνεις για στεριά, αλλά σε νοιάζει περισσότερο το ταξίδι.
Κι όπως μου είπε ένας αγαπημένος άνθρωπος μου πρόσφατα ''Τα φιλιά μου πηδάνε σαν τους γάτους από ταράτσα σε ταράτσα για να έρθουν στο μπαλκόνι σου.
Και ίσως ένας να έδωσε ένα σάλτο πιο ψηλό απ'τα άλλα και να βγήκε στο φεγγάρι.
Και απομένει να γουργουρίζει ερωτευμένος και μόνος τον πόνο του στη νύχτα ''
Η ταράτσα μου όμως δεν έχει διάδρομο απογείωσης, μόνο προσγείωσης, πράγμα που σημαίνει όσα φιλιά καταφτάσουν μένουν και δεν πηδούν σε άλλη ταράτσα.
Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010
Αόριστες λέξεις : κάπου
Το κάπου όπως και το οπουδήποτε μας χαρακτηρίζει : είτε από έλλειψη αποφασιστικότητας, είτε από υπερβολική αισιοδοξία ή παραίτηση, πηγαίνουμε κάπου, με την ίδια ευκολία που θα πηγαίναμε οπουδήποτε. Η απουσία σαφήνειας στη λέξη όμως δε σημαίνει και απουσία σημασίας στο περιεχόμενο.
Κάπου εδώ,
κάπου εκεί,
κάπου στον κόσμο, κάπου στο πλήθος,
κάπου στο ίσως, στο μετά , στο γιατί, στο μαζί, στο αλλιώς
κάπου με φίλους , κάπου με σκέψη, με λόγια , με σιωπές, με φόβους, με χαρές.
Πολλές φορές το κάπου, είναι αυτό που εμείς θέλουμε να γίνει
με τη χαρά που θέλουμε να το ντύσουμε και με αυτούς που θέλουμε να το μοιραστούμε.
Τόσο απλά γίνεται το κάπου εκεί που θέλουμε να είμαστε
αρκεί να πείσουμε τον εαυτό μας πως μπορεί να το μετατρέψει.
Ξέρω πως το δικό μου ''κάπου'' συνήθως είναι γελαστό
γιατί το θέλω να είναι τέτοιο και γιατί έχω τους φίλους που με βοηθούν. Τους αγαπώ και τους το αφιερώνω.
(Το κάπου μου είναι και όπου είναι κι αυτοί. Τόσο απλά.)
Τρίτη 6 Ιουλίου 2010
Frida was her bone letter
''Ζωγραφίζω τη δική μου πραγματικότητα. Το μόνο πράγμα που ξέρω είναι πως ζωγραφίζω γιατί το έχω ανάγκη και ζωγραφίζω οτιδήποτε περνάει από το μυαλό μου, χωρίς δεύτερη σκέψη.
Ζωγραφίζω αυτοπροσωπογραφίες γιατί είμαι τόσο συχνά μόνη , επειδή είμαι το πρόσωπο που γνωρίζω καλύτερα.
Η ζωγραφική μου μεταφέρει μέσα της το μήνυμα του πόνου. Η ζωγραφική συμπληρώνει τη ζωή μου.''
Αυτά τα λόγια ανήκουν στην ίδια τη Φρίντα Κάλο , που 103 χρόνια πριν ήρθε στον κόσμο ( 7/7/1907)
για να του δώσει νέα σημασία με τη ζωή της και το έργο της. Αν το έργο της έχει αξία , τότε πού να μάθεις για τη ζωή της...κι αν η ζωή της είχε αξία , τότε πού να δεις το έργο της...από τις λίγες καλλιτέχνιδες που βίωσε τον πόνο και τον έκανε χρώμα πάνω σε καμβάδες.
Θανάσιμα σχεδόν τραυματισμένη από τα 18 της χρόνια (ύστερα από ένα ατύχημα αστικού λεωφορείου όπου επέβαινε και που την γέμισε λάμες, νάρθηκες, κολάρα και πρόσθετα δεσίματα),έβαλε όλη της τη ζωή πάνω σε μια παλέτα και ζωγράφισε για τους πόνους της,αποτυχημένες εγκυμοσύνες, το σύντροφό της Ντιέγκο Ριβέρα,χωρισμούς και επανενώσεις , θανάτους και γεννήσεις, όλα έγιναν εικόνα μέχρι που στα 47 της η δική της ξεθώριασε και χάθηκε. Την αγαπώ για όλα τα παραπάνω και για ακόμα περισσότερα που δε θέλω να σπαταλήσω χρόνο να σας ζαλίζω.Ίσως άλλη φορά.
http://vimeo.com/6817830
http://vimeo.com/6594128
Ζωγραφίζω αυτοπροσωπογραφίες γιατί είμαι τόσο συχνά μόνη , επειδή είμαι το πρόσωπο που γνωρίζω καλύτερα.
Η ζωγραφική μου μεταφέρει μέσα της το μήνυμα του πόνου. Η ζωγραφική συμπληρώνει τη ζωή μου.''
Αυτά τα λόγια ανήκουν στην ίδια τη Φρίντα Κάλο , που 103 χρόνια πριν ήρθε στον κόσμο ( 7/7/1907)
για να του δώσει νέα σημασία με τη ζωή της και το έργο της. Αν το έργο της έχει αξία , τότε πού να μάθεις για τη ζωή της...κι αν η ζωή της είχε αξία , τότε πού να δεις το έργο της...από τις λίγες καλλιτέχνιδες που βίωσε τον πόνο και τον έκανε χρώμα πάνω σε καμβάδες.
Θανάσιμα σχεδόν τραυματισμένη από τα 18 της χρόνια (ύστερα από ένα ατύχημα αστικού λεωφορείου όπου επέβαινε και που την γέμισε λάμες, νάρθηκες, κολάρα και πρόσθετα δεσίματα),έβαλε όλη της τη ζωή πάνω σε μια παλέτα και ζωγράφισε για τους πόνους της,αποτυχημένες εγκυμοσύνες, το σύντροφό της Ντιέγκο Ριβέρα,χωρισμούς και επανενώσεις , θανάτους και γεννήσεις, όλα έγιναν εικόνα μέχρι που στα 47 της η δική της ξεθώριασε και χάθηκε. Την αγαπώ για όλα τα παραπάνω και για ακόμα περισσότερα που δε θέλω να σπαταλήσω χρόνο να σας ζαλίζω.Ίσως άλλη φορά.
http://vimeo.com/6817830
http://vimeo.com/6594128
Δευτέρα 5 Ιουλίου 2010
Η Μπλούζα
Και ξαφνικά μαζεύτηκαν τόσες πολλές υφασμάτινες οσμές
λες και θα μπορούσαν όλες να μιλήσουν για πρόσωπα που σε άφησαν
με ένα κομμάτι πανί να τους θυμίζουν
και μ'αυτό αγκαλιά να κοιμάσαι πρέπει.
Δε ζητάς να φορέσεις ούτε μια από αυτές τις μπλούζες
μοναχά να την αγγίξεις
και μετά να τη χαρίσεις στο παρελθόν σου που κοντεύει να γίνει μέλλον σου.
Βλέπεις γύρω σου τόσα ανθρώπινα παρόντα
λερωμένα και σε μπλούζες γαντζωμένα που φοβάσαι
να υποστηρίξεις πώς η δική σου εξάρτηση είναι από δέρμα
και η οσμή που λαχταράς έχει φλέβες και μάτια.
ίσως κάποτε μπορέσεις την οσμή της να μυρίσεις.
μέχρι το τότε απλώνεις,
μανταλάκια ξύλινα
σκοινιά συρμάτινα
και χέρια που τρέμουν μη το σκίσουν κατά λάθος το παρόν σου
έτσι δειλά που το στριμώχνουν δίπλα στων άλλων
τα υγρά υφασμάτινα παράπονα...
υπέροχη Ελένη Βιτάλη σε στίχους Λίνας Νικολακοπούλου
και μουσική Νίκου Αντύπα
που δε στεγνώνουν εύκολα.
Κυριακή 4 Ιουλίου 2010
Θερινά (Σ) ΠΑΝΙΑ
Κάποιες δικές σου απολαύσεις πολλές φορές τις ζεις
ακόμα κι όταν λες δεν έχουν κάτι νέο να σου προσφέρουν
είναι εκεί και σε περιμένουν
να σε διαψεύσουν
και να σε καταπλήξουν
όπως τα θερινά τα σινεμά
τις αγκαλιές της νύχτας για το καλοκαίρι
με μυρωδιά από ζέστη,
από χαλίκι που πατάς η αίσθηση
κι από καρέκλες πλαστικές που πάνω τους κολλά το δέρμα
ή μια ζακέτα τυλιγμένη για τους ώμους
μήπως την κάνει τελικά την ψύχρα
και δεν υπάρχει χέρι ικανό να σε τυλίξει και να σε ζεστάνει,αλλά και φίλοι να γελάτε στο μαζί , μπύρα , ψημένο καλαμπόκι και τυρόπιτα. Πάντα θα αγαπάς τα θερινά τα σινεμά δικά σου θα τα νιώθεις , από τα λίγα πράγματα που δε χάθηκαν ακόμα απλώς με το δικό τους τρόπο εξελίχθηκαν , στο αίμα σου σαν μνήμη και στην καρδιά μαζί με ταινίες ασπρόμαυρες κυρίως που στο πανί παίρνουν φωτιά.
Hitchcock, Dassen και Kurosawa, Mizoguchi, Chaplin και Ceaton,Brothers Marx μαζί και ο Wells, Bergman, Truffaut και τόσοι ακόμα, να σου προβάλλουν όσα δεν είδες όταν γεννήθηκαν αλλά στο χρόνο άντεξαν για εσένα . Και για εσένα.
του Jean Vigo αυτά τα παγωμένα τα καρέ
η τόσο όμορφη δική του ''Αταλάντη '' (L' Atalante , 1934)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)