Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Αν φεύγεις ή γυρίζεις


''Δεν έχει σημασία αν φεύγεις ή γυρίζεις...'' το είπε και ο Ρίτσος σε μια σονάτα του που τώρα δεν έχει σεληνόφως, αλλά ήλιο για αποδέκτη. Δεν έχει σημασία αν πηγαίνω ή αν επιστρέφω, το καραβάκι μου με ταξίδεψε περίπου ένα χρόνο τώρα και με κούρασε μαζί με τις λαμαρίνες που έτριζαν το χειμώνα, το κατάστρωμα που ζαλιζόταν και μαζί μ'αυτό τα αυτοκίνητα που γαντζώνονταν στην πλάτη του και τα νύχια τους μαύρα μύριζαν πλαστικό και αρμύρα. 
Όλα εκείνα τα άγουρα πρωινά που τα μάτια έμοιαζαν βρεφικά, με τις μεμβράνες κολλημένες μεταξύ τους να πονάνε από τον ήλιο και το στόμα να ανοίγει με δυσκολία να μιλήσει , αλλά με τα αυτιά έτοιμα να αφουγκραστούν αυτόν τον ήχο της θάλασσας, το κύμα που έλεγε τα πάντα και μετρούσε μαζί μας τις μέρες... όλα αυτά τώρα τελειώνουν.
''Καμιά φορά θαυμάζοντας ξεχνάς ότι θαυμάζεις, σου φτάνει ο θαυμασμός'' κι αυτός ο θαυμασμός τώρα βγαίνει στην επιφάνεια. Μεσημέρια κουρασμένα, ζαλισμένα από τη ζέστη και κουβέντες εκβιαστικές για να γελάσουμε και να μη σκεφτόμαστε το χρόνο που κολλάει κάποιες φορές και άλλες πάλι τρέχει. Πόσες εβδομάδες έμειναν ; Πόσα εισιτήρια ακόμα για το καραβάκι μας;
Τα μετρούσαμε και τα ξαναμετρούσαμε, τα βάζαμε κάτω και τα υπολογίζαμε με κέρματα , με λόγια , με στιγμές... βρήκαμε στο τέλος το ποσό και τι το κάναμε; 
Ήρθε η στιγμή που την αγάπησα αυτή τη διαδρομή και τα πρόσωπα που με περίμεναν στην άλλη άκρη του ταξιδιού, τα χαμόγελα των φίλων που θα έβρισκα φτάνοντας και θα άφηνα πίσω φεύγοντας. Για αυτά τα λίγα πρόσωπα αγάπησα το καραβάκι μου και τώρα είναι πιο δύσκολο το τέλος. 
Ξέρω βαθιά πως θα μου λείψει, αυτή η μπλε λεωφόρος που διασχίζαμε και που δε μας ρούφηξε ποτέ, ήταν η πιο φιλόξενη αγκαλιά. Και είναι. 
Μου χρωστά το χαμένο ύπνο μου αλλά όσα της χρωστάω είναι πιο ξύπνια από μένα και δε θέλω να τα υποβιβάσω. Σε ευχαριστώ και ξέρω πως θα είσαι εκεί. 


(Η διαδρομή Πέραμα - Παλούκια για 10 μήνες αφιερωμένη σε 3 φίλους που τη μοιραστήκαμε και κυρίως σε 1 φίλη που βρίσκαμε εκεί.  )

10 σχόλια:

karkinos7 είπε...

Την Καλημέρα μου!
Όμορφο Σ/Κ να έχεις!

Aντώνης είπε...

Γιατί όπως λέει ο ποιητής σημασία τελικά έχει το ταξίδι και πώς πηγαινοέρχεσαι εκεί.:)

MYSTELIOS είπε...

Πολύ καλό έχω και εγώ αναμνήσεις από αυτήν την διαδρομή πριν από αρκετά χρόνια .... στην Σαλαμίνα. Καλόσαββατοκυρίακο Μάριε.

marios104 είπε...

@ karkinos7 Ένα όμορφο σαββατοκύριακο κ για σένα φίλε .

@ Aντώνη Κι αυτό το ταξίδι είχε τόση σημασία συγκεντρωμένη όσο δεν περίμενα. Ευχαριστώ για τα λόγια του ποιητή που φέρνεις ως τα εδώ...

@ART-TRAVELLER Σε ευχαριστώ φίλε μου. Είναι ένα από τα κοινά μας φαίνεται κι αυτό. Αυτή μου η χρονιά ήταν της μετακίνησης και των προορισμών... Καλό σου σαββατοκύριακο.

ΦΛΕΓΟΜΕΝΟΣ είπε...

εχω κάνει αυτή τη διαδρομή πρέπει να πω

Χρήστος Α. Μιχαήλ είπε...

Κάνω αυτή τη διαδρομή για 264,5 μήνες. Σαφώς διαφορετικές καταστάσεις.

Σε χαιρετώ.

mahler76 είπε...

παλιά αγαπημένη διαδρομή σε καλοκαίρια γεμάτα αναμνήσεις όταν από την Νίκαια φεύγαμε για την μαγευτική (τότε έτσι φαινόταν στα παιδικά μας μάτια) Σαλαμίνα.

marios104 είπε...

@ ΦΛΕΓΟΜΕΝΟΣ
@ Χρήστος Μιχαήλ
@ mahler76
ότι τόσοι πολλοί μαζευτήκαμε να έχουμε αυτή την κοινή διαδρομή στο βιωματικό μας δεν το περίμενα. Αρκεί να πω κάτι τόσο απλό για να εκπλαγώ . Keep on. :-)

giorgos είπε...

Τελικά έχω την εντύπωση ότι η διαδρομή αξίζει για αυτό που περιμένει μετά. Αλλά ακόμα και όταν δεν θα περιμένει, πάλι θα αξίζει γιατί θα θυμίζει αυτή την προηγούμενη διαδρομή που άξιζε...

marios104 είπε...

@ giorgo Σωστά πιστεύω έχεις αυτή την εντύπωση, είναι ένας λόγος παραπάνω το μετά. Αν και το κατά τη διάρκεια εμποτίζεται από το μετά και μόνο του λάμπει εξίσου. Καλώς ήρθες φίλε.