Τρίτη 20 Ιουλίου 2010

Σάββατο με Δευτέρα




Δεν είμαι σίγουρος αν έχω κάτι να πω. Όπως όλοι θέλουμε το χρόνο να περάσει κάποιες στιγμές και να τον κοιτάξουμε από απόσταση. Μάλλον τώρα άρχισε το σώμα και το μυαλό να τεμπελιάζει. Ή να μη βρίσκω τόσο νόημα να γίνομαι παιδί τόσο συχνά, να ψάχνω τα όνειρά μου, να διηγούμαι τους φόβους...ή όλα αυτά μαζί ή τίποτα από αυτά να μην ισχύει. Έτσι θα υποσχεθώ να μη σκαλίσω τίποτα απόψε που να πονάει, να μη γράψω τίποτα ''κομψό'' σαν κείμενο ή να ποτίσω μελωδίες τις λέξεις σαν τραγούδια να ακούγονται . Θα κλείσω τα μάτια - κι αφού ακόμα πληκτρολογώ και δεν νοείται να το κάνω εκ παραλλήλου- και θα φέρω στο νου μου αυτά που ένιωσα αυτές τις  μέρες.




Είδα πρόσωπα πολλά, φίλους καλούς,παλιούς και νέους, που βρήκα χρόνο να τους αφιερώσω. Χαλάρωσα γιατί δεν χρειάζεται να προσποιούμαι κάτι σ'αυτούς ή να με βρίσκουν σε υπερένταση να ετοιμάζω κάτι νέο, τους είδα και με είδαν καλοκαιρινό . Κουβέντες πάνε κι έρχονται, για ποτό στο Φάληρο με τη Μαρία να μιλάμε για το αν υπάρχει θεός και γιατί ο άνθρωπος να ξεχωρίζει από τα άλλα όντα,λύση να μη βρίσκουμε και όμως το νόημα να ψάχνουμε και οι δύο μας στη διαδρομή. Σε συναυλία στην Τεχνόπολη να ακούμε με τον Νίκο την Ελεωνόρα στο μικρόφωνο, να εντυπωσιαζόμαστε πόσο καλή φωνή στα αλήθεια έχει και να αναρωτιόμαστε για τα μυαλά τα τόσο καμένα που υπάρχουν γύρω μας και για ποια κρίση να γεμίζει γκατζετάκια το ντουλάπι μας και κινητά κι ακίνητα . Εγώ να λέω περί καύσης των νεκρών και ότι  θα θελα να είναι το δικό μου τέλος έτσι.Και το τραγούδι και ο απολογισμός, να αναρωτιόμαστε πώς πέρασαν τα 5 χρόνια που μας χωρίζουν από τη μέρα που παρουσιαστήκαμε φαντάροι, τι άλλαξε στις ζωές μας και σαν επέτειος η νύχτα αυτή μας έλαχε μας ξάφνιασε. 


Για μπάνιο στη Σαλαμίνα που είναι πια δεύτερη φύση , με το Σπύρο να κοιτάζουμε ζευγάρια που ο χρόνος τους κατάντησε αμίλητους , δίπλα ο ένας στον άλλο να χαζεύουν και να μη δίνουν σημασία στη ζωή τους που κυλά.Αυτό είναι τουλάχιστον τρομαχτικό, τα αμίλητα ζευγάρια που δεν έχουν τι να πουν παρά το φόβο τους μοιράζονται. Και σε άλλο πλάνο ένας κήπος εθνικός, καθιερωμένη βόλτα σε μια απέραντη για μένα αλάνα να γιορτάσω, να ψάχνουμε τους αριθμούς των έργων της Βάνας Ξένου πάνω σε κίτρινες ταμπέλες και να γυρίζουμε ξανά στα ίδια σημεία. Να τσαλαβουτάμε τα χέρια στο ρυάκι. Να γελάμε με δύο κοριτσάκια που ταΐζαν στο στόμα τα μικρά αυτά πλάσματα που λέμε κατσικάκια μακαρόνια από το σακουλάκι, αυτά να τα μασάνε όλο χαρά, να τους δίνω κι εγώ αυτό το κέρασμα και να μου γλύφουν τα δάκτυλα. 

Να αγκαλιάζω τον Ρεξ, ένα από τα αδέσποτα του κήπου και να μη θέλω να τον αφήσω, ο Σπύρος να με βγάζει φωτογραφίες κι εγώ να θέλω τόσο ένα σκύλο στη ζωή μου. Να καταλήγουμε μπροστά σε ένα από τα εκθέματα και ξαφνικά όλα να μπαίνουνε στη θέση τους. Πολλές στιγμές το ένιωσα αυτό, κάτι να έρχεται ακριβώς τη στιγμή που το ήθελα, να ταιριάζει την περίοδο που το μελετούσα. Σε μια πλατφόρμα από μπρούντζο απλωμένες οι μορφές που μοιάζουν με ανθρώπινες και σε κατεύθυνση διαφορετική η καθεμία να κοιτάζει. Άλλες φιμωμένες, άλλες με δεμένα μάτια, άλλες να χαμογελούν, να θλίβονται, να υποφέρουν κι όλες ακρωτηριασμένες σχεδόν, να δείχνουν μόνο το σώμα από τους ώμους και πάνω. Και όπως φαίνεται σε ένα ποτάμι να κυλούν , να μου κολλάει στο μυαλό πως έτσι είμαστε ρε φίλε, αυτά τα πρόσωπα είμαι εγώ, οι φίλοι και οι γύρω μου γνωστοί κι αυτό το ποτάμι ζωή το λέμε κι αυτό μας κρατάει μαζί κι ας κοιτάζουμε αλλού. Αδυνατώ να συνεχίσω. Θυμάμαι μόνο την αίσθηση του Ρεξ στα χέρια μου. Αυτός δεν ήταν στο ποτάμι κι όμως πολύ θα το ήθελα. 

9 σχόλια:

the boy with the arab strap είπε...

δεν χρειαζεται να γραφεις παντα κατι που να ποναει , οταν αυτο που νοιωθεις ειναι αληθινο , γινεται αντιληπτο σμεσα οτι κι αν γραψεις , καλο βραδυ !!!

Ανώνυμος είπε...

ki eipa ki egw na pernw tis nixtes mou
aksimerwtes kai pali
se ena mikro trapezi k mia karekla stin tsimentenia mou ayli
me toixous panipsilous gyrw gyrw
pou gia na dw ourano ginomai sigma teliko
bebia mia fili apo ta palia mou eipe proxtes tyxaia pou tin eida...''na eyxesai...''

MYSTELIOS είπε...

Φίλε μου οι φωτογραφίες σου με τα γλυπτά στον Εθνικό Κήπο με χαροποιήσαν πολύ . Τα είδα και εγώ πρόσφατα αλλά δεν είχα την μηχανή μου να τα φωτογραφίσω και φαντάζομαι ότι είναι προσωρινή η έκθεση τους. Νάσαι καλά που μου έδωσες ξανά την ευκαιρία να τα θυμηθώ. Καλή σου μέρα!!!
αα... και κοίτα να υιοθετίσεις σύντομα ένα σκύλο , ανταμοιβή που θα σου δώσει είναι ανυπολόγιστη!!!

Prisoned Soul είπε...

Μην ρωτάς γιατί, έτσι νιώθω και δεν το λέω για να νιώσεις πίεση και υποχρέωση για κάτι, αλλά περιμένω πως και πως τις αναρτήσεις σου και αυτό όχι γιατί απλά με προβληματίζουν αλλά μ' αρέσει να διαβάζω τις σκέψεις σου, τόσο ζωντανές, τόσο ατόφιες, τόσο όμορφη η γραφή σου...
Ακόμη και μία βόλτα, μια περιγραφή ημέρας με φίλους, ακόμη και αυτά αλλάζουν εδώ.

Τέλος θα συμφωνήσω με τον Art-Traveller Να αγοράσεις ένα σκύλο, μακάρι κι εγώ να μπορούσα...
θα σου κρατήσει σίγουρα καλή συντροφιά.
Φιλιά

SG είπε...

Αυτοί οι α-δέσποτοι αλήτες μοιάζουν κάποιες φορές σαν άγγελοι που έπεσαν στη γη. Συχνά, όταν με κοιτούν στα μάτια, ανοίγουν μέσα μου τόσο μεγάλες και βαθιές τρύπες που νομίζω ότι θα πέσω ο ίδιος μέσα.

Καλό σου βράδυ.
Να είσαι καλά.

marios104 είπε...

@ the boy with the arab strap :Κάπως έτσι, αν και οι λέξεις άλλοτε έρχονται καταπάνω μου κι άλλοτε φεύγουν, επιδιώκω να δίνω τις αληθινές μου. Καλησπέρα!

@ Ανώνυμος : Πολλές φορές τα τείχη μόνοι μας τα υψώνουμε και μόνοι μας τα ρίχνουμε. Αν το θελήσουμε. Κι αυτό να το εύχεσαι.

@ ART-TRAVELLER : Έχω τραβήξει πολλές κι όποτε θες θα σου τις στείλω , νομίζω είναι άξιον απορίας γιατί στο παρελθόν δεν τόλμησαν κάτι παρόμοιο να εκθέσουν μέσα στον κήπο, εύχομαι τουλάχιστον να το κάνουν πάλι. Σε ευχαριστώ γιατί είπες κάτι που ήθελα να ακουστεί, να υιοθετήσω σκύλο, όχι να δώσω χρήματα για πλάσματα που ο άνθρωπος θέλει να βγάζει κέρδος από αυτά.Αλλά δυστυχώς δεν έχω τον κατάλληλο χώρο για ένα σκύλο και με λυπεί. Καλημέρα σου, σε πήρα μονότερμα!

marios104 είπε...

@Sweet truth : Κάποιες μέρες ανυπομονώ κι εγώ για το τι θα γράψω, δεν έχω έτοιμο σχεδόν ποτέ τι θα ακολουθήσει και μου αρέσει αυτό. Αλλά είναι μια πραγματικότητα σχεδόν παράλληλη που δεν μπορώ πάντα να παρακολουθώ. Σε ευχαριστώ όμως για την παρέα σου, με τιμά.
Αν μπορούσα θα είχα ήδη σκύλο, αλλά λόγω χώρου και χρόνου περισσότερο φοβάμαι θα τον ταλαιπωρήσω παρά θα του κάνω καλό. Και μένω με τον καημό :-( Καλημέρα με φιλιά .

@StoneFace : Ναι , έχουν τα μάτια που τα λένε όλα και τίποτα δεν ακούς αν δεν έχεις λίγο ανάγκη να τα αγγίξεις. Να πω πάλι πόσο θέλω ένα; Αφού ξέρεις ότι και σήμερα ακόμα θα έτρεχα να βρω :-) Μου φαίνεται πρέπει να το κυνηγήσω απ'την αρχή το όνειρό. Σε ευχαριστώ φίλε μου, Καλημέρα!

non journalist* είπε...

δεν ξερω ακριβως τι θελω να πω. για καποιο λογο με αγγιξε πολυ.. καταραμένη ικανανοτητα προβολής- ταυτησης!

karkinos7 είπε...

Την Καλημέρα μου!!!
Καλό υπόλοιπο - τέλειωμα εβδομάδας!!!