Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

Βήματα

Άλλη στιγμή θα σου μιλήσω για το διήμερο και την απόδραση εκτός της πόλης. Τώρα είναι αυτό που θέλω να μαρτυρήσω κι ας το ξέρεις ήδη πριν από μένα - έχει ένα γούστο να συγκεντρώνω τις σκέψεις που δεν πρόλαβες να κάνεις και να στις πετάω μπροστά σου. ( Το γούστο είναι ότι δεν προλαβαίνεις να αντιδράσεις αλλά εμένα πάλι αυτό μου αρκεί.) Θυμήθηκα λοιπόν, χθες αργά στην παραλία όπως ξαπλώσαμε στην άμμο μετά το βραδινό μας μπάνιο, να σου μιλήσω για την πρώτη μου στιγμή που όρισα στο μυαλό μου ως παιδική ανάμνηση, για τότε που χάθηκα από το χέρι της μητέρας και έψαχνα να το βρω γύρω μου κι όλο μπλεκόμουν σε θεόρατα σώματα κι ανάμεσα σε πόδια που ορθώνονταν μπροστά μου. 

Αυτή την αίσθηση και να ήθελα δε θα μπορούσα να την επαναλάβω, ενός βλέμματος που κοιτώντας γύρω του βλέπει τα πόδια των ενηλίκων . Και έτσι κατάλαβα πώς όσα χρόνια κι αν περάσουν πάλι τα πόδια των ανθρώπων θα λογίζονται ως τα σημαντικά τους άκρα, τα βήματά τους θα θυμώνω αν διστάζουν και αντιθέτως χαίρομαι με τις σωστές πορείες τους. Για δρόμους, μονοπάτια, τρικλοποδιές, μικρές ή μεγαλύτερες δρασκελιές,για μετέωρα ή αποφασιστικά, βιαστικά ή αργά, πολλές είναι τελικά οι λέξεις και τα νοήματα που μπλέκουμε για να μιλήσουμε για το προφανές, τις ζωές μας.

Είναι ίσως γιατί την κατακτούμε τελευταία αυτή την κινητικότητα κι άλλος στον ένα του άλλος στον δεύτερο του χρόνο, που τη θεωρούμε ύψιστης σημασίας και όση αναμονή έδειξαν οι γονείς να μας δούνε να περπατάμε, όσο κι αν έκρυψαν το ''ΑΑΑ'' όταν μας είδαν να σηκωνόμαστε στα δυο μας πόδια  και να παραπατάμε τα ανυποψίαστα τα βήματα  (κάνοντας νοήματα ο ένας στον άλλον μην τυχόν τους πάρουμε χαμπάρι και χάσουμε την πολύτιμη ισορροπία), πέρασε μέσα μας αυτή η σημαντικότητα και την υμνούμε και οι ίδιοι. 

Δεν ξέρω πώς ξεκίνησε αυτή η κουβέντα αλλά είχε ένα νόημα που το νιώθω δικό μου. Για τα προσωπικά μου ήθελα να πω ; Αν έχω φόβους ή αβέβαιες σκέψεις ;  Θυμάμαι πόσες φορές σκόνταψα, αυτό με κάνει πιο σοφό ή αμελή να το παραδεχτώ; Ή τα δικά σου ήθελα στο στόχαστρο να βάλω ; Από παλιά σου έλεγα πως θέλω να σε δω να τρέχεις στη ζωή σου κι εννοούσα να μου κρατάς το χέρι να μη χανόμαστε. (Να περπατάς αλλά να μη ξεχνάς να με κρατάς.Και πες μου το και θα τρέξουμε όσο κανείς.) Είναι τα βήματα οι κορμοί μας κι εμείς απολαμβάνουμε ό,τι μέχρι εμάς κατορθώνει να φτάνει από το χώμα. Αν πέσουμε, ας πέσουμε παρέα τουλάχιστον και μεγαλοπρεπώς. Έλεγα λοιπόν να συγχρονίσουμε το βήμα μας.Και από τη σκέψη την παιδική φτάνω στην ενήλικη . Και να που η κίνηση των κάτω άκρων συνεξαρτάται από των πάνω. 

(Το σκίτσο ακολούθησε της κουβέντας όπως πολλές φορές τα λόγια μας ακολουθούν των πράξεών μας. )

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και όμως είναι πολύ προσωπικό...

Σαν βήματα που κάνουμε πίσω, μέχρι εκεί που μπορούμε να φτάσουμε, να θυμηθούμε να αυτοοριστούμε...

Και μετά πάλι εδώ, εκείνα τα βήματα, εκείνοι οι άνθρωποι, αυτά τα βήματα, αυτά οι άνθρωποι... μοιάζουν; Θέλω να μοιάζουν; Καλύπτουν αυτό που ήμουν, που είμαι που αυτοορίζομαι...

Μην τρέχεις ακούς; Πάμε μαζί τώρα.

Sorry ξέφυγα λίγο στον ειρμό της σκέψης...

karkinos7 είπε...

Και όταν τα πρώτα βήματα τα παιδικά βρούν τον ρυθμό και τη στήριξη,ισορροπούμε και περπατάμε στη ζώη μας,μοιάζουν με τα βήματα που συγχρονίζονται σαν θέλουν να περπατήσουν δύο άνθρωποι μαζί στη ζωή,στο κοινό δρόμο που θα χαράξουν,για όσο θέλουν, να είναι μακρύς και να είναι μια ολάκερη ζωή!
Την Καλησπέρα μου!!!

MYSTELIOS είπε...

Kαλέ μου φίλε , το κάθε βήμα μας μικρό η μεγάλο είναι αυτό που ορίζει και την πορεία μας στον κόσμο αυτό , το μονοπάτι που ακολουθούμε πρέπει να το φτιάχνουμε μόνο με τα δικά μας βήματα , δεν ακολουθούμε τους ξένους και έτοιμους δρόμους αλλά φτιάχνουμε τον δικό μας , αυτόν που εξυπηρετεί τις δικές μας ανάγκες...
" start walking and create your own path " ... στο τέλος θα είναι μόνο δικιά μας η ευθύνη της πορείας που ακολουθήσαμε.... συγνώμη που ξέφυγα και εγώ με τα δικά μου πλαπλά.... καλό σου δρόμο!!!

SG είπε...

Θυμάμαι μια δική μου νύχτα σε κάποια ακτή, μαύρο νερό και απέναντι μου ένα γέρικο πλοίο να στέλνει φώτα εφηβικά σαν για να χλευάσει το φεγγάρι που ήταν στην ώρα του. Δάχτυλα να παίζουν με τα βότσαλα στα τυφλά και κουβέντες που σκάβουν τη μνήμη ν' αναζητούν εκείνο που πάντα γυαλίζει στα ενήλικα μάτια: την παιδική ηλικία. Να μιλάω και να γελώ και ένα μέρος του μυαλού ν' αποτραβιέται από εκεί και να σκέφτεται ότι..."δε θέλω τίποτα άλλο τώρα". Φίλε μου, υπάρχει καλύτερη απόδειξη από αυτές τις στιγμές ότι τα βήματά σου σε έχουν οδηγήσει στο σωστό σημείο;

marios104 είπε...

@ ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ : Μου αρέσει αυτή η πορεία προς τα πίσω - είναι κάτι που παλεύω να δρομολογήσω, σκαλίζω και στηρίζω, ένα από τα 2 χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση, αλλά ποιο;

@ karkinos7 : Ναι, μόνο που στην περίπτωση δύο ανθρώπων δεν έχουμε την έκπληξη των γύρω ή την ανησυχία τους μην και πέσουν, αλλά το φθόνο τους ή τη ζήλεια. Όχι σε μένα, αλλά στα βήματα που παρατηρώ.Καλησπέρα φίλε μου καλέ.

marios104 είπε...

@ART-TRAVELLER : Συμφωνώ όσο θυμάμαι να αποφασίζω για μένα , πως όλα τα βήματα εγώ τα δρομολόγησα και μου άρεσαν οι δύσκολες διαβάσεις, μεγάλη μαγκιά να λες μόνος μου τα κατάφερα. Όρεξη να έχουμε. ΚΑΛΗΣΠΈΡΑ.

@StoneFace : Δεν υπάρχουν ή κι αν υπάρχουν δε με αφορούν.Έχεις τη νύχτα, το νερό, το φεγγάρι, τα βότσαλα, τα φώτα τα δειλά, όλα σε μια σου ανάμνηση κι αυτό αρκεί για να τη μοιραστώ σαν να ήταν δική μου. Ευχαριστώ.

Prisoned Soul είπε...

Ξέρω πως άργησα αλλά να ξέρεις πως τα πάνω άκρα οδήγησαν τα κάτω και κατάφερε να ρθει.
Δεν έφευγε από το μυαλό μου η σκέψη πως χάνω τόσα στις διακοπές που βρίσκομαι... στιγμές και σκέψεις που ανεπιστρεπτί αποτυπώνονται εδώ.

Υπέροχα τα βραδινά μπάνια, όμορφο και λυτρωτικό εκείνο το τρέξιμο...
πιάσε το χέρι μου και πάμε!
Δε θα σε αφήσω.
Πάμε